12 de juny 2008

ODA AL SABÓ

20/12/07


Benvolgut amic JLE,

M’he permés no citar el teu veritable nom per tal de que no siguis reconegut entre la teva parentela ni que els teus amics facin escarni del teu problema. Però jo sé que et reconeixeràs fàcilment en aquesta Oda que he compossat pensant en tú i sobre tot en aquells que dia rera dia pateixen el teu problema i que esperan que més aviat que tard tot aquest patiment s’acabi.

Espero que t’agradi

No sócs pas dolç com un pastisset

Ni tan alt com un avet

El meu cos és adaptable, fí i olorós

Tan se val el meu color, blanc, groc o marronós

Et dono massatges i et netejo l’impur

Amb la brutícia sóc força dur

Amb un altre sempre t’he vist

Sovint m’oblides i em posso trist

En el fons de l’armari m’arracones

Només em fan servir les dones!

A l’hora més important a faltar m’has trobat

Mai sóm junts quan en tens necessitat

Aquest oblit em fa mal

Es que no et serveixo com cal?

Em busques al matí, em busques a la nit

La meva absència et té colpit

Cada setmana t’en vas de festa

I a mí em toca la cresta

Els amics pensen que no em tens

Això de veritat no té gens

No siguis tan animal!

Costo menys d’un ral!

Sigues del tot complidor i ...

Porta el SABÓ al vestidor!!